Friday, June 24, 2011

ALHAMDULILLAH- TERIMA KASIH ALLAH

Sesungguhnya tidak disangka tahun 2011 merupakan Tahun Anugerah bagi diri saya. Saya bersyukur kerana Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang memberi terlalu banyak nikmat yang tidak pernah tergambar dalam pemikiran saya selama ini.

Apa tidaknya,, baru balik daripada menunaikan Umrah selama 11 hari yang ditaja dan dibiayai oleh Tuan Haji Lokman Abd Hamid, Pengasas Perubatan Islam Al Hidayah daripada 11 hingga 22 Jun 2011. Pada 23 Jun 2011, kemarin saya menerima lagi rezeki dari Allah, iaitu dianugerah sebagai Tokoh Guru Daerah Kuala Terengganu 2011. Jumlah saguhati yang disediakan oleh PPD sebanyak RM500 tetapi YB Ahmad Razif menambah sebanyak RM2000.00 lagi Rasanya  anugerah ini ada lagi orang lain yang lebih layak, tetapi  inilah takdir yang Allah telah tetapkan untuk saya.

Beberapa hari sebelum menunaikan umrah, saya menerima bayaran saguhati  "New Deal" (Baiah) kerana kecemerlangan UPSR 2010 sewaktu menjadi Guru Besar di SKSS1.  Terima kasih kepada semua guru dan kakitangan SKSS1 yang telah banyak membantu saya sewaktu melaksanakan tanggungjawab sebagai GB di SKSS1 selama 2 tahun 6 bulan.

Alhamdulillah, saya rasa rezeki saya bagi tahun 2011 ini Allah lipat gandakan. Syukur.Semuga dengan anugerah yang bertali arus ini tidak melalaikan saya daripada bertambah syukur dan taat kepada Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

Terima kasih kepada Jawatankuasa Sambutan Hari Guru Daerah Kuala Terengganu 2011 yang telah memilih saya sebagai Tokoh Guru Daerah KT 2011. Walaupun saya difahamakan bahawa ada beberapa orang bekas  pengetua dan Guru Besar juga guru-guru yang telah bersara dicalonkan. Mereka bersetuju untuk memilih saya. Alhamdulillah.

Sewaktu majlis tersebut berlangsung saya terkedu dan tersentuh dengan deklamasi sajak, rakan saya Cikgu Hj Sidek Besar dengan tajuk "Muhasabah". Haji Sidek memang hebat, suaranya, intonasi dan gaya persembahan yang sungguh menyentuh perasaan sebagai seorang pendidik. Saya hubungi belaiu pagi ini untuk meminta salinan sajak berkenaan untuk tatapan semua guru dan juga pemimpin. InsyaAllah dua tiga hari lagi saya akan paparkan.

Saya juga ingin merakamkan terima kasih kepada rakan seperjuangan saya yang telah membantu saya dalam mengendalikan Majlis Guru Besar DAerah Kuala Terengganu seterusnya Majlis Guru Besar Negeri Terengganu iaitu Tuan Haji Yusof b Abd Karim dan YM Che Ku Alam dan Che Ku Ali. Cik Hajah Roshayate, setiausaha yang sangat komited terhadap amanah dalam MGB KT.

Tidak lupa juga kepada semua rakan Guru Besar Daerah Kuala Terengganu khasnya dan negeri amnya. Terima kasih di atas pengiktirafan yang diberi. Hanya Allah sahaja yang mampu membalas jasa baik saudara-saudara sekelian.(Gambar akan menyusul kemudian)

No comments:

Post a Comment