Wednesday, June 26, 2013

SKSS1 DALAM KENANGAN


Pagi ini saya menghadiri Sukan Tahunan SKSS1 sebagai warga emas. Seronok juga dapat bertemu dengan guru-guru yang suatu ketika dahulu sempat sama bertugas. Yang paling seronoknya, bukan saya sahaja yang hadir bahkan ada beberapa orang mantan guru besar SKSS1 turut juga hadir. Tuan Haji Mohd Yusof Mohd, Puan Hjh Che Ma, Tuan Haji Yusof Karim, YM Che Ku Alam Che Ku Ali (GB SK Durian Burung). Turut hadir juga Cikgu Hj Ramli Abu Bakar dan Ustaz Shamsudin, Tuan Hj Kamaruddin Chik mantan PK Kokurikulum.

Walaupun acara bawa belon mengisi aktiviti warga emas, tetapi menjemput bekas-bekas guru untuk hadir dalam satu-satu majlis di sekolah adalah suatu langkah yang sangat baik dan patut dipuji.

Pengalaman saya sewaktu melawat sekolah di Melbourne, Australia pada tahun 2010, taklimat disampaikan oleh bekas guru besar sekolah berkenaan. Tenaga beliau masih diguna pakai oleh pihak sekolah, walaupun telah bersara.


Tahniah kepada pengurusan SKSS1 yang telah mengambil inisiatif yang positif untuk menjemput bekas guru-guru untuk sesuatu acara rasmi sekolah.

No comments:

Post a Comment