Saturday, October 22, 2011

Doa Pelembut Hati Anak

Doa Pelembut Hati Anak
Posted on Friday, October 21 @ 13:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Tazkirah
Oleh: papabran

"Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku..

Dunia semakin menggila, hati rasa takut dgn pelbagai perkara yg tdk masuk di akal.. Benak semakin membeku bila akal mati, manusia mula di kuasai syaitan & iblis laknatullah.. Allah Hu Akbar, benar bagai kata mendidik anak bukan satu perkara yg mudah.. Jika anak yg terhasil 10 org sekalipun belum tentu kesemunya menjadi..

Itu kalau kena pada cara didikan ibu bapa Insyallah anak akan jadi sebaik2 umat, jika sebaliknya umat bakal bertambah pasti rosak & binasa.. Mohonlah pada Tuhan wahai ibu & bapa agar anak2 kita terpeliharan dari kebesaran Tuhan & jauhi diri dari melakukan kejahatan.. Semoga lampiran doa yg Suri petik dari majalah ilmiah ini manfaat buat semua..

Bacalah surah Al-Hasyr ayat 21 yg bermaksud:

"Kalau sekiranya Kami menurunkan AL-Quran ini kpd sebuah gunung, pasti kamu akan melihatnya tunduk terpecah-belah disebabkan takut kpd Allah. Dan perumpamaan-perumpamaan itu kami buat utk manusia supaya mereka berfikir."

Kemudian diikuti dgn bacaan surah Thaaha, ayat 1-6 yg bermaksud:

"Thahaa. Kami menurunkan Al-Quran ini kpdmu agar kamu menjadi susah. Sebaliknya sebagai peringatan bagi org yg takut kpd Allah. Iaitu diturunkan dari Allah yg menciptakan bumi dan langit yg tinggi. Iaitu Tuhan yang Maha Pemurah, yang bersemayam di atas Arasy. Kepunyaannyalah semua yg ada di langit, di bumi di antara keduanya dan semua yg berada di bawh tanah."

Selepas itu bacalah juga surah Al-Fatihah, ayat Kursi, Surah Al-Ikhlas, Kafirun, An- Nas & akhir sekali, ditutup dgn doa.. "Ya Allah, Kau lembutkanlah hati anakku, hatiku sebagaimana Kau melembutkan besi Nabi Daud."

P/s: Sebaik2nya lakukan sewaktu anak anda tidur.. Insyallah sgl pesanan & doa akan di degarinya nanti.. Insyallah..."

No comments:

Post a Comment