Thursday, April 18, 2013

PUSAT RAWATAN ISLAM AL HIDAYAH,
No. 8 The Eight Setiawangsa, Jalan Setiawangsa 13,
Taman Setiawangsa, Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan,
54200 Malaysia.
www.alhidayah-medic.com
Tel : 03 42565666 atau 012 2608592

Baru-baru ini sempena Seminar Perubatan Al Quran dan Rawatan Kanser pada 13 April 2013 di Dewan Kuliah Utama, Akademi Islam, Universiti Malaya, saya sempat singgah dan melihat Pusat Rawatan Islam Al Hidayah, di Setiawangsa. Sungguh hebat dan menepati cita rasa dan suasana perkembangan semasa.

Suasana Dalam Klimih
Tuan Haji Lokman sedang merwat pesakit


Suasana di kaunter tempat pendaftaran pesakit
Menggunakan teknologi terkini sesuai dengan peredaran zaman

Kakitangan Klinik sedang menjalankan tugas, slip perubatan dikeluarkan melalui kaunter ini, pesakit akan mengambil slip surah untuk dibaca serta membuat pembayaran. 

Haji Lokman sedang merawat pesakit, satu-satunya 
klinik rawatan Islam yang menggunakan teknologi terkini

Suasana nyaman dan sangat kondusif sesuai dengan peredaran zaman. Inilah satu-satunya pusat rawatan berasaskan al Quran yang sukar ditemui. Semua keadaan ini adalah hasil idea dan kreatitivi pengasas rawatan al Quran iaitu Tuan Haji Lokman bin Abdul Hamid. Saya difahamkan bahawa beliau bercita-cita suatu hari jika diizinkan Allah, beliau ingin menubuhkan sebuah hospital yang setanding dengan hospital swasta, tetapi konsep rawatan berasaskan Al Quran. Mudah-mudahan Allah makbulkan impian beliau. 

Sebulan sekali beliau akan datang ke rumah saya di Kuala Ibai untuk merawat pesakit. Hari ini hari kedua beliau berada di Kuala Ibai dan petang ini beliau akan ke Kota Bharu untuk membuat rawatan di sana.

Cikgu Syed Othman. 

No comments:

Post a Comment