Tuesday, September 13, 2011

Apakah keistimewaan menjadi dealer Public Gold?


Saya selalu mendapat pertanyaan ‘apa kelebihan jadi dealer’?Sebenarnya jadi dealer kelebihan paling utama ialah:
 
1.anda sebagai penyimpan emas

2.anda sebagai penyebar tentang kelebihan menggantikan simpanan wang kertas kepada emas kepada orang lain terutamanya saudara mara,sahabat anda dan orang lain

3.anda sebagai pembekal emas kepada pelanggan anda yang ingin membeli emas selepas mereka mengetahui sebab-sebabnya dan kepentingan emas

4.anda sebagai ‘agen’ yang menyokong penggunaan dinar dan dirham secara tak langsung kerana dalam menjayakan misi ini kita harus menghilangkan kekaratan pada masyarakat bahawa menyimpan wang lebih baik sebaliknya kita menggalakkan mereka menyimpan emas.Barulah boleh kita berusaha memulakan penggunaan dinar dan dirham untuk tujuan muamalat
Besar bukan peranan anda?


Keistimewaan Menjadi Dealer Public Gold

1. Jika anda  ingin membuka kedai emas mungkin modal jutaan ringgit tapi dengan Public Gold hanya beli  produk Public Gold sahaja mengikut harga semasa.Dengan pembelian minimum rm20k anda layak menjadi dealer dan membuat urusniaga jual dan beli emas.
 



2. Tiada yuran keahlian dan boleh dianggap sebagai menyimpan emas sambil berniaga emas.

3. Produk Public Gold sangat senang dijual. Ini kerana Public Gold menjual emas pelaburan dengan harga yang lebih rendah berbanding harga kedai emas. Perbezaan diantara harga belian dan jualan sekitar 5% – 6% adalah sangat kecil.


4. Stok yang sentiasa ada. Walau harga emas naik atau turun, kita tetap boleh order daripada Public Gold menggunakan kaedah online / sms / call  ataupun email.


5. Gold bar Public Gold tetap diterima walaupun calar dan bengkok, asalkan beratnya tetap sama.

6. Agen diberi pamplet oleh syarikat dan saya sendiri.


7. Public Gold memberi komisyen sebanyak 1.5% untuk jualan dan 0.3% untuk belian semula. Maksudnya, kalau anda order stok daripada Public Gold maka anda akan dapat komisyen 1.5% (daripada nilai jualan). Contoh anda beli emas 100g, berharga RM15585.00 . So, komisyen anda adalah (RM15585.00 x 1.5% =rm233.77)

8. Jika anda menjual emas semula kepada Public Gold, maka anda akan dapat 0.3% komisyen (daripada nilai keseluruhan emas).


9. Tetapi jika anda pandai mengatur strategi, maka anda boleh mendapat komisyen yang lebih tinggi seperti 5% ke 6% untuk setiap jualan.


10. Tiada target jualan bulanan. Anda akan dapat komisyen berdasarkan nilai jualan emas anda.Kalau jual 1 dinar pun tetap akan dapat komisyen jualan.


Sebab apa anda perlu sertai saya?

1.Saya dan suami adalah dealer yang asalnya berniat membeli untuk menyimpan untuk kami sendiri sahaja..bagaimana segalanya berubah?Kami akan kongsikan dengan anda

2.Kami mempunyai rangkaian perniagaan yang sedang naik,dealer-dealer dari seluruh negeri -Rangkaian Emas Global.Tujuan rangkaian ini adalah untuk saling menyokong di antara satu sama lain,selain dapat bertukar pendapat,pandangan dan idea untuk mengembangkan bisnes serta berkongsi ilmu.Ia juga akan membantu untuk kita bergerak bersama dan mempunyai matlamat yang sama

3.Saya menyediakan platform untuk anda mengembangkan bisnes anda dan akan memperkenalkan anda dengan tokey-tokey emas yang sudah berjaya mahupun yang sedang meningkat naik secara online sahaja.Anda boleh update dengan mereka,menambah info dan berkongsi info secara online.


4.Saya memberikan bimbingan sepenuhnya sebelum dan selepas menjadi dealer dengan syarat anda serius.Saya bukanlah orang yang diiktiraf oleh mana-mana badan,saya akan kongsikan pengalaman saya dengan emas sejak hujung tahun 2008 sehinggalah kini untuk dijadikan panduan.Namun haruslah disesuaikan dengan kondisi/keadaan ekonomi atau kewangan masing-masing.

5.Dealer akan diberi bimbingan secara :

1. Online -YM dan facebook
2. By phone -anda sms dan saya akan call semula
3. Face to face-(jika ada permintaan kerana ada orang yang tak suka mengadap internet dan lebih suka mendapat penerangan berdepan

6.Apa yang dealer baru dapat dari saya ?

1.Bimbingan selepas menjadi dealer.Anda boleh menghubungi saya 24/7 melalui sms/call.

2.Bahan rujukan-nota tentang bagaimana membeli/menjual,hand out tentang new dealer,dan pengenalan tentang public gold serta teknik manipulasi ar rahnu
3.Update info terkini dengan saya dan dealer-dealer lain secara online.Anda akan mendapat info-info terkini yang dapat membantu anda mengembangkan bisnes dan ilmu tentang emas

7.Saya akan cuba bagi sokongan kepada anda secara langsung atau tidak langsung.Saya akan cuba guide anda supaya anda ‘Celik Emas’ dan seterusnya ‘copy paste’ ilmu anda kepada orang lain


8.Nama anda akan tersenarai sebagai dealer Rangkaian Emas Global di blog saya.Blog saya baru dibuka pada 25 Jan dan saya sedang berusaha untuk memperkenalkan blog ini kepada umum dari semasa ke semasa.Anda akan dihubungi oleh pembaca blog yang ingin membeli emas yang berada berdekatan dengan kawasan anda.

Dan banyak lagi keistimewaan lain..jadi dealer baru anda akan tahu..
Apa yang penting adalah usaha kerana ia adalah tangga kejayaan.
Mantapkan ilmu tentang emas dan beli emas dengan ilmu.InsyaAllah pelanggan anda pun akan menjadi insan yang ‘Celik Emas’.Mulakan dengan diri sendiri.


Berdasarkan  senarai yang saya senaraikan diatas , tiada alasan untuk anda tidak menceburkan diri dalam perniagaan emas. Emas bukanlah produk yang mana perlu dijaja supaya orang membeli , cukuplah dengan berkongsi kepentingan menyimpan emas. Bila mereka sudah mengetahui kepentingan emas , InsyaAllah mereka akan membelinya. Saya sendiri juga akan sentiasa memberi tunjuk ajar kepada anda  bagi memastikan kita sama-sama berjaya.

Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah S.A.W bersabda:

“Akan tiba satu zaman di mana tiada apa yang tinggal dan boleh digunakan oleh umat manusia,maka simpanlah Dinar (emas ) dan Dirham (perak) (Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal)

Emas dan perak adalah wang yang paling stabil di dunia. Lindungilah kekayaan anda dengan menyimpan emas dan perak.
Inflasi sifar selama 1400 tahun

Komen Cgsyed;
Bagus juga, daripada siman duit yang sentiasa nilainya turun, lebih baik simpan emas. Perniagaan emas ini berlaku sejak dulu-dulu lagi. Cuba semak nilai zakat simpanan emas daripada pejabat agama selama sepuluh tahun, kita akan lihat setiap tahun nisab dan haul untuk emas sentiasa naik. Bandingkan dengan zakat simpanan wang. Bagi zakat simpanan wang setiap tahun nisabnya akan menaik. Ini membuktikan nilai matawang sentiasa turun. Jika tak percaya lihat laman we pejabat agama bahagian zakat dan bandingkan selama sepuluh atau lima tahun. Tetapi zakat emas tidak banyak berubah darisegi haul dan nisabnya. Harga emas sentiasa naik, jarang turun. Maknanya nilai emas jauh lebih stabil berbanding wang kertas yang kita simpan dekat bank. Ini cuma pandangan saya sahaja.

No comments:

Post a Comment